vissza

A tó matuzsálemi korú hajói rengeteg vihart megéltek, s örömteli, hogy ma is aktívan működnek.

Tündérmese és rémálom kíséri a Balaton legendáit (Hirado.hu)

A tó matuzsálemi korú hajói rengeteg vihart megéltek, s örömteli, hogy ma is aktívan működnek.

Gróf Széchenyi István elnökletével alakult meg 1846 áprilisában Pesten a Balaton Gőzhajózási Társaság 60 ezer forintos alaptőkével, amelynek alapszabály-tervezetét Kossuth Lajos írta. Az első balatoni gőzhajót még ugyanebben az évben, Széchenyi 55. születésnapján, szeptember 21-én bocsátották vízre.

A Kisfaludy névre keresztelt első hajó előállítási költségeit a részvények árából fedezték, habár a tervezettnél jóval többe került. A 40 lóerős gőzgép Angliában, a hajótest az Óbudai Hajógyárban készült, és lovakkal vontatták az elemeket Füredre Triesztből, illetve Óbudáról.

Budapest, 1987. január 18. Pesten 1846 áprilisában Széchenyi István elnökletével megalakult a Balaton Gőzhajózási Társaság, melynek alapszabály-tervezetét Kossuth írta. Az első balatoni gőzhajót szeptember 21-én – Széchenyi 55. születésnapján – bocsátották vízre.

A második lapátkerekes gőzhajó eredetileg Kelén néven került forgalomba, ám 1891-ben átkeresztelték Barossra. Első útját 1889. július 1-jén tette meg Siófok és Balatonfüred között. Később a Balatonalmádi–Balatonfüred–Siófok útvonalon közlekedett.


A Helka és a Kelén testvérhajók valamelyike a siófoki kikötőben (Fotó: MTI)

A teljes cikk fotókkal itt.